ENFORMATİK ENSTİTÜSÜOYUN TEKNOLOJİLERİ Programı


Tezler

  Name Abstract
SK Thesis

VERİMLİ GÖLGELENDİRMELİ KALABALIK ÇİZİM İÇİN GÖRÜNÜRLÜK IZGARASI METODU


 


Serdar Koçdemir

Tez Danışmanı: Veysi İşler

Sanal kalabalık çizim teknikleri gerçek zamanlı olmayan metodlar ile film endüstrisinde uzun zamandır kullanılmaktadır. Ancak video oyunları gibi etkileşimli gerçek zamanlı uygulamalarda kullanımı, günümüz limitli grafik işlemci performansı nedeniyle yaygın olmamıştır. Bu tez kalabalık içerisindeki bir karakterin ekran üzerinde gölgesinin görünürlüğünü test ederek gölge haritası (shadowmap) oluşturulmasının hızlandırılmasını sağlayan orjinal bir yöntemi tanıtmaktadır. Bunu sağlamak için sahne karmaşıklığından bağımsız bir ızgara tabanlı görünürlük maskesi oluşturma yöntemi öneriyoruz. Yöntem, özellikle kentsel ortamlar gibi görüş kapalılığının etkinolduğu sahnelerde gölge haritası oluşturma performansını iyileştirmektedir. Stencil hafızası veya ışık... Daha fazla
EB Thesis

YUVARLANMA EKSENİNİN YENİ BİR SERBESTLİK DERECESİ OLARAK HAREKETLİ OYUN KONTROLÜ KAPSAMINA MİCROSOFT KINECT KULLANILARAK DAHİL EDİLMESİ

Evren Bozgeyikli

Tez Danışmanı: Veysi İşler

Hareket algılama, oyun teknolojilerinin hızla gelişmekte olan alanlarından biridir. Geçtiğimiz yıllarda Nintendo Wii, Microsoft Kinect for Xbox 360 ve Sony PlayStation Move gibi hareket algılayan oyun konsolları, hareket ile kontrol edilen pekçok uyumlu oyunla birlikte kullanıcılar arasında oldukça popüler olmuştur. Microsoft Kinect kullanıcılara herhangi bir fiziksel kumanda cihazı kullanmaksızın yalnızca vücut hareketlerini kullanarak oyunları kontrol edebilecekleri bir etkileşim olanağı sağlamaktadır. Kinect kullanıcılara doğal bir etkileşim yöntemi sağlasa da, vücut eklemlerinin yuvarlanma eksenindeki hareketleri, cihazın mevcut hareket algılama kapsamı dahilinde algılanmamaktadır. Bu tezin amacı, yuvarlanma eksenindeki hareketlerin etkileşime dahil...  Daha fazla
GB Thesis

FİZİKSEL NESNELERİN HAREKETLİ OYUN KONTROLÜ KAPSAMINA MICROSOFT KINECT KULLANILARAK DAHİL EDİLMESİ



Gamze Bozgeyikli

Tez Danışmanı: Veysi İşler

Geçtiğimiz yıllarda oyun kontrolü alanında daha fazla etkileşime olanak sağlayan büyük gelişmeler yaşanmıştır. Hareket kontrol kumandalarının kullanıcılara sunulması süregelen alışılmış oyun etkileşiminde köklü bir değişikliğe yol açmış ve geliştiriciler için pekçok yeni etkleşim yolunu inceleme ve araştırma olanağını beraberinde getirmiştir. Oyun kontrolü alanında son teknolojiye sahip bu cihazlardan biri olan Microsoft Kinect for Xbox 360, kullanıcıların hareketlerini kontrol girdisi olarak algılayabilmektedir. Temassız etkileşimin ilgi çekici ve cazip olduğu düşünülse de, gerçek hayattaki fiziksel aktiviteleri taklit eden masa tenisi, eskrim, beyzbol ve golf gibi  bazı oyunlar için kullanıcının elinde fiziksel bir nesne taşıması, oyuna daha çok dahil olması ve hareketleri...  Daha fazla