ENFORMATİK ENSTİTÜSÜOYUN TEKNOLOJİLERİ Programı


Serdar Kocdemir Tez

Gamze Bozgeyikli Thesis

 

VERİMLİ GÖLGELENDİRMELİ KALABALIK ÇİZİM İÇİN GÖRÜNÜRLÜK IZGARASI METODU


Serdar Koçdemir

Tez Danışmanı: Veysi İşler




 

Sanal kalabalık çizim teknikleri gerçek zamanlı olmayan metodlar ile film endüstrisinde uzun zamandır kullanılmaktadır. Ancak video oyunları gibi etkileşimli gerçek zamanlı uygulamalarda kullanımı, günümüz limitli grafik işlemci performansı nedeniyle yaygın olmamıştır. Bu tez kalabalık içerisindeki bir karakterin ekran üzerinde gölgesinin görünürlüğünü test ederek gölge haritası (shadowmap) oluşturulmasının hızlandırılmasını sağlayan orjinal bir yöntemi tanıtmaktadır. Bunu sağlamak için sahne karmaşıklığından bağımsız bir ızgara tabanlı görünürlük maskesi oluşturma yöntemi öneriyoruz. Yöntem, özellikle kentsel ortamlar gibi görüş kapalılığının etkin olduğu sahnelerde g ölge haritası oluşturma performansını iyileştirmektedir. Stencil hafızası veya ışık yönüne bağlı bir görünürlük maskesi oluşturulmasına gerek kalmadan tüm ajanların görünürlüğünü paralel olarak hesaplıyoruz. Teknik, görünmeyen alanlardaki karakterlerin görünürlük testlerini de hızlandırarak aynı zamanda kamera bakışındaki çizim zamanını da iyileştirmektedir.
Bu tezde sunulan metodoloji her gölge haritası çiziminde daha verimli olmaya başlamakta ve bu sayede birçok lokal ışık kaynağının gölgelerinin çizilmesini sağlamaktadır. Ayrıca kalabalık çizim metodları hakkında günümüzde kullanılan tekniklerden bahsedilerek uygulanan metodun uyumlulugu incelenmiştir. Sunulan teknik, kopyalama, dinamik detay seviyesi hesaplama ve GPU-tabanlı simülasyon gibi modern kalabalık çizim tekniklerine ve değişik gölgelendirme metodlarına da uygundur.