ENFORMATİK ENSTİTÜSÜOYUN TEKNOLOJİLERİ Programı


Gamze Bozgeyikli Tez

Gamze Bozgeyikli Thesis

 

FİZİKSEL NESNELERİN HAREKETLİ OYUN KONTROLÜ KAPSAMINA MICROSOFT KINECT KULLANILARAK DAHİL EDİLMESİ



Gamze Bozgeyikli

Tez Danışmanı: Veysi İşler




 

Geçtiğimiz yıllarda oyun kontrolü alanında daha fazla etkileşime olanak sağlayan büyük gelişmeler yaşanmıştır. Hareket kontrol kumandalarının kullanıcılara sunulması süregelen alışılmış oyun etkileşiminde köklü bir değişikliğe yol açmış ve geliştiriciler için pekçok yeni etkleşim yolunu inceleme ve araştırma olanağını beraberinde getirmiştir. Oyun kontrolü alanında son teknolojiye sahip bu cihazlardan biri olan Microsoft Kinect for Xbox 360, kullanıcıların hareketlerini kontrol girdisi olarak algılayabilmektedir. Temassız etkileşimin ilgi çekici ve cazip olduğu düşünülse de, gerçek hayattaki fiziksel aktiviteleri taklit eden masa tenisi, eskrim, beyzbol ve golf gibi bazı oyunlar için kullanıcının elinde fiziksel bir nesne taşıması, oyuna daha çok dahil olması ve hareketleri daha derinden hissetmesi açsından daha yararlı olabilir. Bu tez dahilinde, Microsoft Kinect for Xbox 360 kullanılarak, oyuncunun elinde fiziksel bir nesne taşıyıp taşımadığını algılayan, eğer taşıyorsa nesnenin boyutlarını algıladıktan sonra elde tutulan nesneyi kullanıcının hareketlerini yansıtarak oyuna dahil eden bir fiziksel oynanış yöntemi geliştirilmiştir. Geliştirilen yöntem, deneysel bir oyun üzerinde uygulanmış ve etkileri ölçmek için bir kullanıcı çalışması gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar, geliştirilen yöntemin kullanıcılara daha doğal ve hassas kontrol olanağı ile yeni olası hareketler sunarak daha iyi bir oynanış şekli sağladığını göstermektedir.