ENFORMATİK ENSTİTÜSÜOYUN TEKNOLOJİLERİ Programı


Evren Bozgeyikli Tez

Gamze Bozgeyikli Thesis

 

YUVARLANMA EKSENİNİN YENİ BİR SERBESTLİK DERECESİ OLARAK HAREKETLİ OYUN KONTROLÜ KAPSAMINA MİCROSOFT KINECT KULLANILARAK DAHİL EDİLMESİ



Evren Bozgeyikli

Tez Danışmanı: Veysi İşler



 

Hareket algılama, oyun teknolojilerinin hızla gelişmekte olan alanlarından biridir. Geçtiğimiz yıllarda Nintendo Wii, Microsoft Kinect for Xbox 360 ve Sony PlayStation Move gibi hareket algılayan oyun konsolları, hareket ile kontrol edilen pekçok uyumlu oyunla birlikte kullanıcılar arasında oldukça popüler olmuştur. Microsoft Kinect kullanıcılara herhangi bir fiziksel kumanda cihazı kullanmaksızın yalnızca vücut hareketlerini kullanarak oyunları kontrol edebilecekleri bir etkileşim olanağı sağlamaktadır. Kinect kullanıcılara doğal bir etkileşim yöntemi sağlasa da, vücut eklemlerinin yuvarlanma eksenindeki hareketleri, cihazın mevcut hareket algılama kapsamı dahilinde algılanmamaktadır. Bu tezin amacı, yuvarlanma eksenindeki hareketlerin etkileşime dahil edilmesiyle serbestlik derecesinin arttırılarak, Microsoft Kinect ile iyileştirilmiş bir oynanış sistemi geliştirmektir. Geliştirilen etkileşim sistemi, kullanıcılara daha doğal ve hassas hareket kontrolü olanağı sağlamakta ve daha önce yuvarlanma eksenindeki hareketlerin algılanmamasından dolayı ortaya çıkan boşluğu doldurmak için tasarlanan, kullanıcların öğrenmesi gereken kontrol hareketlerini ortadan kaldırmaktadır.